Türkiye Şampiyonu Hakan Gökburun MacMaca'ya konuştu! .

Hakan Gökburun

Hakan Gökburun



12 Ekim 2017, 10:59

  

Hakan Gökburun kimdir? Bize kendinizden bahseder misiniz?

1972’de İstanbul’da doğdum. Sporu severim. Çocukluğumdan beri sporla hep iç içe oldum. Vücut geliştirme sporuna da genç yaşlarda başladım. O günden bu güne de bu sporu bırakmadım. 2000-2001 yıllarında bir yarışmaya katıldım ve bu yarışmadan 3.’lük elde ettim. Daha sonra şartlar gereği profesyonel olarak bu spora ara verdim, normal antrenmanlarıma devam ettim. Akabinde profesyonel üst düzey korumalık yaptım. Aile kurduktan sonra korumalık işlerine veda edip spor salonu açma hayalimi gerçekleştirdim. 20-25 gün önce Türkiye Şampiyonu oldum. Milli takıma seçildim. Şuanda Kasım ayında Romanya’da düzenlenecek olan Dünya Şampiyonasına hazırlanıyorum. İyi bir başarı elde edip bayrağımızı orda dalgalandırmak en büyük hayalim.

  

Bu spora başlamaya nasıl karar verdiniz?

Genç yaşlarda 1. Amatörde futbol oynuyordum. Başarılı disiplinli bir oyuncuydum. Fakat orda da adam kayırma gibi durumlarla karşılaşınca çok sinirlendim ve futbolu bıraktım. Daha sonra bu spora yöneldim.

Bu spor dışında başka hangi sporlara merak duyuyorsunuz?

Dövüş sporlarına meraklıyım. Daha önce yaptığım korumalık işinden dolayı da profesyonel olmasa da dövüş sporlarıyla ilgilendim. Futbol oynadım. Güreş ve yüzme sporuyla da ilgilendim.

Vücut geliştirme sporunda belli bir yaş sınırı var mıdır? Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Ben spor salonuma 16 yaşından küçük çocukları almam. Hatta 16 yaşında olsa bile vücut yapısına bakarım eğer gelişimini tamamlamadıysa yine almam. Çünkü 16 yaşına kadar bireylerin kemikleri hala çocuk yapısındadır. Dolayısıyla küçük yaşlarda uygun görmüyorum.

Dinlenmenin bu sporda önemi nedir?

Bu sporda ben “beslenme ve dinlenmeyi” ilk sırada görürüm. Gelişim için bu ikisi çok önemlidir. Antrenman ikinci plandadır. Eğer dengeli bir beslenme ve dinlenmeniz yoksa antrenmanın çok bir faydasını görmezsiniz.

Cardio spordan önce mi yoksa sonra mı yapılması daha faydalıdır?

Hedefinizin ne olduğuyla da alakalı bir şeydir bu. Yağ yakmak istiyorsanız sabah erken saatlerde yapılan cardio daha yararlıdır. Eğer tok karnına gün içinde gelirseniz vücut yediğiniz besinleri yakar. Fakat sabah erken saatte ufak bir kahvaltı sonrası gelirseniz vücut çoğunluk olarak vücudunuzda ki yağı yakmak için uğraşır. Ağırlık antrenmanı yapıyorsanız antrenmandan sonra da 20-30 dakika yapılan bir cardio birey için yararlı olacaktır.

Supplementler hakkında düşünceleriniz neler? Dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir?

Supplementler hakkında hiçbir zaman kötü bir şey düşünmedim düşünmüyorumda. Zararlı bir takviye olsaydı zaten bu kadar ülkede yasal olarak satılmazdı ve bu kadar geçmişi olmazdı. Bilimsel açıdan da zararsız olduğu kanıtlanmıştır. Tarım Bakanlığı’nın da zaten onay verdiği bir besin takviyesidir. Dikkat edilmesi gereken şeyler ise, bilinen markalar ve bilindik yerlerden alınmalı. Tarım Bakanlığı onayı olmalı. Fakat supplement yerine eğer vakit varsa yağsız bir tavuk hazırlamak bile protein tozundan çok daha fazla bireye protein katacak ve faydalı olacaktır. Protein tozu yemeğe vakit yoksa ya da gün içinde yemeklerden alınan proteinler yeterli olmuyorsa tercih edilmesi daha mantıklıdır.

Antrenmanda en sevdiğiniz bir bölge var mıdır?

Her hangi bir bölgeyi kayırmıyorum her bölgeyi severim. O düşünceler gençlik yıllarımızdaydı. Bir kol antrenmanı göğüs antrenmanı yapardık adeleler şişerdi ve bir tşört giyerdik daha farklı dururdu. Fakat o düşüncelerimiz gençliğimizde kaldı. Zaten bir başarı elde etmek istiyorsanız her bölgeyi sevip aynı değeri göstermeniz gerekir.

Türkiye’de yanlış gördüğünüz ve elinizde olsa düzeltmek isteyeceğiniz bir şey var mı?

Yapılışıyla ilgili yanlış gördüğüm bir şey yok. Fakat sıkıntı ülkemizde gerekli ilgi bu spora gösterilmiyor. Futbol dışında genel olarak tüm sporlara ilgi gösterilmiyor. Bir milli takım şu ana dek 2-3 defa ülkemize şampiyonluk getirmişken, her sene onlarca dalda onlarca şampiyonluk ülkemize getiriliyor fakat bir futbol kadar destek görmüyoruz. Bu düşünceden artık vazgeçilmeli ve tüm sporlarımıza ülke olarak gerekli ilgi ve destek gösterilmeli diye düşünüyorum.

Motivasyonunuzu yüksek tutmak için bir yönteminiz var mı?

En büyük motivasyon yöntemi antrenman gününden bir gün önce zihnimi ona odaklarım. Nasıl bir antrenman yapacağımı ne hareketler yapacağımı 17-18 saat önceden düşünerek kendimi o antrenmana hazırlarım. Ve antrenman esnasında başka şeyler düşünmem. Çünkü zihin her işte olduğu gibi bu sporda da çok önemli bir rol oynar.

Sizce düşük ağırlık çok tekrar mı yoksa yüksek ağırlık az tekrar mı daha faydalı?

Bu tamamen kişinin amacına bağlıdır. Fakat bir gerçek var ki adeleyi aktif etmek için en az 10 tekrar yapılmalı. İdeal tekrar sayısı da 12’dir.

Antrenman esnasında sizi kızdıran bir şey var mı?

Tam antrenmanın en yoğun setinde birinin soru sorması ya da telefonumun çalması beni oldukça kızdırır. Kısacası antrenmanımın bölünmesinden hoşlanmam.

Gün içinde en sevdiğiniz öğün ve yemek nedir?

Biz sporcuların yemek yeme gibi bir lüksü yoktur. Yemeği biz keyif olarak değil, ihtiyaç olarak tüketiriz. Tavuktan nefret eden biri olmama rağmen günde 1.5 kilo tavuk tüketiyorum. Yemekleri keyfi değil ihtiyaçtan yiyoruz diyebiliriz.

Yeni başlayacak olan gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?

Doğru hoca, doğru bilgi ve sabır.. Gerisi peşinden gelir. Yıldızlı salonlara gösterişe kanmasınlar. Akıl alacakları kişi mutlaka podyuma çıkmış olsun. Çünkü bilgisi olmayıp fikir veren çok fazla insan var. Araştırsınlar ve bilen kişilere danışsınlar. Hemen bir sonuç beklemesinler bu sporda. Sabır ve istikrar göstermeyi öğrenmeliler.

Özel dersler veriyormusunuz ? 

Tabi.Zaten şu an hocalık yaptığım bazı ünlü isimler var ama ismini buradan söylersem doğru olmaz.

Koşmak mı yoksa yürüyüş mü daha faydalı?

Buda amaçla alakalıdır. Yağ yakmak isteyen birey hızlı tempoda yürüyüş yapmalı. Yağ yakmak nabızla alakalıdır ve belli rakamlarla hesaplanır. O rakam yakalanmalı. Fakat koşu nabzı yükseltir ve nabız tavan yapınca vücut ani ihtiyacını en çabuk ulaşabileceği yerden yani kastan alır. Kas kaybı yaşarsınız. Hızlı tempo yürüyüşte aralarda çok olmamak kaydıyla 1 maksimum 2 dakikalık bir koşu yapıp sonrasında tekrar hızlı tempo yürüyüşe inebilirsiniz. Bu daha faydalı olacaktır.

Kas kütlesini arttırmanın püf noktaları nelerdir?

Kısa özetlemek gerekirse iyi bir beslenme derim. Antrenman ikinci planda. Her şey beslenmeden geçer.

İleriye yönelik hedefleriniz nelerdir?

Ay yıldızlı bayrağımızı yurt dışında dalgalandırmak istiyorum.

Biraz da kişisel sorulara geçelim…

En sevdiğiniz Türk ya da yabancı oyuncu kimdir?

Cüneyt Arkın’ı severim. Kenan İmirzalıoğlu’nu beğenirim. Jason Statham olabilir. Eskilere inersek Sylvester Stallone ve Arnold Schwarzenegger’ı beğenirim. Zaten onlar sayesinde bu spora özenip başladık.

En sevdiğiniz futbolcular kimlerdir?

Messi’yi, Oumar Niasse’yi severim. Eskilere inersek Gullit, Van Basten, Rummennigge gibi bu sporcuları severdim. Artık çok fazla futbol takip etmiyorum.

Tuttuğunuz takım nedir?

Beşiktaş’lıyım.

Sizin branşınızda sevdiğiniz sporcular kimlerdir?

Hem sevdiğim hem saygı duyduğum 8 kez Dünya Şampiyonu olmuş olan Ahmet Enünlü’yü severim. Şuan da yurt dışında gururumuz olan Hamdullah Aykutlu’yu severim. Dünya Şampiyonluğu olan Mahmut Irmak’ı severim. Tabi genel olarak tüm sporcularımızı sever ve saygı duyarım.

Macmaca ailesi olarak Hakan hocamıza teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.

                                                         Uluç DEMİRCİ

                                         [email protected]

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.