Avrupa'da 3 kapılı hatchback devri sona eriyor..
Batı Avrupa'nın binek otomobil tüketicilerinin tercihleri değişmeye başladı. Son yıllarda SUV araçlara olan talep giderek artarken, üç kapılı hatchback araçlara duyulan ilgi oldukça azaldı. Verilere göre 2007'de...

Batı Avrupa'nın binek otomobil tüketicilerinin tercihleri değişmeye başladı. Son yıllarda SUV araçlara olan talep giderek artarken, üç kapılı hatchback araçlara duyulan ilgi oldukça azaldı.
Verilere göre 2007'de Avrupa'da trafiğe çıkan otomobillerin %15'i üç kapılı hatchback sınıfıydı. Bu oran 2009'da %17'e kadar ulaştı. 2009'da toplam 2.4 milyon adet küçük ve kompakt üç kapılı otomobiller satıldı. Üç kapılı modeller genellikle ilk otomobilini alan tek başına yaşayan gençler ve yeni evli çiftler tarafından tercih ediliyordu. Fakat, kriz sonrasında tüketicilerin beklentileri ve öncelikleri değişmeye başladı. Tüketiciler üç kapılı araçları tercih etmemeye başladı. Avrupa'da SUV araçlara olan talep giderek arttı. Bunun sonucunda 2016'da üç kapılı otomobillerin pazar payı %10 gibi yüksek bir orandan düşerek %6.3'lere kadar düşüş yaşadı. 2016'da üç kapılı otomobil satışları 961 bin adete indi.
Avrupa'da üç kapılı hatchback otomobillere olan talebin azalması, otomotiv üreticilerinin de fikir değişikliğine neden oldu. Birçok otomotiv firması, modellerinden üç kapılı versiyonları çıkardı. B segmentinin popüler modelleri Renault Clio, Fiat Punto ve Nissan Micra'nın üç kapılı modelleri piyasada satılmıyor. Sadece beş kapılı versiyonları satışta.
Bazı markaların ise sadece üç kapılı olarak ürettiği modeller hala talep görmeye devam ediyor. Bunların başında çok tutan modeller olarak, Volkswagen Scirocco, Fiat 500, Opel Adam, Smart Fortwo, DS 3, Volkswagen Beetle, Ford Ka gibi modeller geliyor.